Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2020  
         
  Articol:   STUDIU PRIVIND ROLUL JOCURILOR DINAMICE ÎN LECȚIA DE EDUCAȚIE FIZICĂ LA NIVELUL CLASELOR A IV-A / STUDY ON THE ROLE OF DYNAMIC GAMES IN THE PHYSICAL EDUCATION CLASSES AT IVth GRADE LEVEL.

Autori:  PRODEA COSMIN, SZEMES RADU MIHAI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.65(2).16
Published Online: 2020-06-30
Published Print: 2020-06-30
pp. 81-94

VIEW PDF

FULL PDF

Studiu privind rolul jocurilor dinamice în lecția de educație fizică la nivelul claselor a IV-a. Studiul privind rolul jocurilor dinamice, asupra învățării și organizării acestora, implică o serie întreagă de aspecte legate în principal de programarea sistemelor de lecții, cât și de respectarea principiilor didactice. În acest sens, acest articol își propune a trece în revistă cerințele metodice de organizare și desfășurare a jocurilor dinamice și rolul acestora în dezvoltarea copilului. Prin conținut, formă și efecte, prezintă unele avantaje fată de alte exerciții fizice, oferind condiții favorabile de dezvoltare simultană a deprinderilor motrice de bază sau specifice, a calităților motrice, precum și a proceselor psihice și a trăsăturilor de personalitate. Multiplele sale valențe educative explică includerea jocului dinamic, ca mijloc al educației fizice, în conținutul tuturor lecțiilor, la toate clasele de elevi, la toate vârstele. Jocurile dinamice nu sunt doar un mijloc al educației fizice, ci și totodată o metodă de educație. De aceea ne propunem să reliefăm rolul educativ al jocurilor dinamice la nivelul clasei a 4-a. Datorită influenței asupra întregii personalități a copilului, jocurile dinamice, constituie modul prin care profesorul poate răspunde sintagmei: „minte sănătoasă în corp sănătos”.

Cuvinte cheie: jocuri dinamice, sisteme de lecții, principii didactice, rolul jocurilor dinamice, calități și deprinderi motrice, mijloc al educației fizice, metodă de educație, minte sănătoasă, corp sănătos.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă